Bettina Pommer

Bettina Pommer (1984) studeerde scenografie en decorontwerp aan de Hogeschool voor Vormgeving te Karlsruhe. Na haar studie werkte ze als scenografieassistente aan de München Kammerspiele. Sinds 2014 werkt ze als freelance decorontwerpster.

Met Johan Simons werkte Pommer samen aan de Münchner Kammerspiele en ontwierp de decors voor de voorstellingen Judas (2012) en März (2014) en de producties Deutschstunde (2014) en Schimmelreiter (2016) aan het Thalia Theater in Hamburg. Bij de Ruhrtriennale werkte Pommer samen met Johans Simons aan de opera Das Rheingold (2015) en de toneelproductie Kosmopolis (2017).

Pommer ontwierp voor het vrije theaterproject Face me (Regie: Caitlin van der Maas 2015) het decor, zoals voor Doktor Faustus Lichterloh (Regie: Caitlin van der Maas // Münchner Kammerspiele 2014), Othello (Regie: Claudia Meyer // Stadttheater Bern 2015), frei willig arbeiten (Regie: Ana Zirner // Residenztheater München 2015), Penthesilea (Regie: Julie van den Berghe // Noord Nederlands Toneel op Oerol 2017) Mutter Courage und ihre Kinder (Regie: Philipp Becker // Thalia Theater Hamburg 2017).

Voor het decorontwerp van de voorstelling Deutschstunde aan het Thalia Theater Hamburg ontving Pommer de Eva-Bonacker-Preis 2015.

De voorstelling Dit zijn de Namen in regie van Philipp Becker aan NTGent werd door het Nederlands Theater Festival 2016 uitgekozen.

De voorstelling Schimmelreiter in Regie van Johan Simons werd door het ‘Theatertreffen 2017’ verkozen tot een van de tien spraakmakende voorstellingen in het Duitstalig gebied.

Bij NTGent werkt Bettina Pommer als decorontwerpster aan de decors voor Dit zijn de namen naar de roman van Tommy Wieringa in regie van Philipp Becker (2016) alsook het decor voor de voorstelling  Kosmopolis (2017) naar de roman van Don Delillo in regie van Johan Simons.

In 2018 zal ze het decor vormgeven voor de voorstelling Menuet naar de roman van Louis Paul Boons in regie van Liliane Brakema.

- Update 29/09/2017