Coronamaatregelen

We zorgen dat je veilig en zorgeloos van cultuur kan genieten.

We passen onze werking aan aan de laatste veiligheidsmaatregelen, en volgen de richtlijnen van de sectorgids cultuur. Lees hieronder hoe we je bezoek voorbereiden zodat je zorgeloos van cultuur kan genieten. Blijf je met onbeantwoorde vragen zitten? Stel ze aan tickets@ntgent.be of via 09 225 01 01.

Voor je bezoek

Is de ticketbalie open?
Ja, de ticketbalie is geopend van ma tot vr van 10.00 tot 18.00, op za van 14.00 tot 18.00, en 's avonds vanaf een uur voor de voorstelling. T: 09 225 01 01 en M: tickets@ntgent.be

Online bestellen kan 24/7 en contactloos via onze online ticketshop.

Kan ik mijn tickets 's avonds afhalen aan de balie?
We vragen om zoveel mogelijk je tickets op voorhand te reserveren, en op te slaan op je smartphone, of de geprinte tickets mee te brengen zodat onze ticketcontrole contactloos kan verlopen.

Waarom moet ik gegevens opgeven van iedereen die meekomt?
Dit is verplicht om contacttracing mogelijk te maken. De lijsten worden 30 dagen na de voorstelling verwijderd.

Waar zijn mijn plaatsen?
Onze zalen zijn ongenummerd, je weet dus niet op voorhand waar je zit. Ons onthaalpersoneel begeleidt je bij binnenkomst naar je plaats met respect voor de nodige afstand.

Kan ik naar theater komen met mensen die niet in mijn bubbel zitten?
Dat kan. Laat dit weten aan het onthaalpersoneel. Dan zorgen we ervoor dat ook tussen jullie de nodige afstand gerespecteerd wordt.

Wat als ik niet goed hoor, zie of te been ben?
Neem contact op met ons, we zorgen ervoor dat je aangepaste plaatsen krijgt.

Wat als een voorstelling wordt geannuleerd of wanneer de capaciteit opnieuw vermindert?
In geval van annulatie contacteren we tickethouders persoonlijk. We garanderen in dat geval een snelle terugbetaling.

Hoe blijf ik op de hoogte van last minute wijzigingen?
We sturen voor je bezoek een servicemail met alle info nog eens opgelijst, daarnaast zullen we ook starten met sms-communicatie.

Tijdens je bezoek

Moet ik een mondmasker dragen wanneer ik naar theater kom?
Ja. Een mondmasker is verplicht gedurende je hele bezoek, ook tijdens de voorstelling. Er geldt ook mondmaskerplicht in het centrum van Gent, waar onze zalen gelegen zijn. Kan je om medische redenen geen mondmasker dragen? Meld het op voorhand aan onze ticketbalie. We zorgen voor aangepaste zitplaatsen.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?
We zetten desinfecterende gel klaar zodat je je handen kan ontsmetten bij binnenkomst.

Hoe weet ik zeker dat de nodige afstand gegarandeerd wordt?
We vragen je om 30 min. voor aanvang van de voorstelling te komen zodat we de publieksstroom zoveel mogelijk kunnen verspreiden. Eenmaal binnen in het theater zorgen we voor een duidelijke signalisatie. Zowel bij het binnen -als buitengaan van de zaal word je begeleid.

Waar ga ik zitten?
Het onthaalpersoneel plaatst jou met je bubbel in de zaal, met respect voor de nodige afstand. We vragen je om je plaats niet meer te verlaten tot het einde van de voorstelling, en binnen je bubbel te blijven. Kom je met mensen van buiten je bubbel? Meld het dan even aan ons onthaalpersoneel: ze zorgen ervoor dat ook tussen jullie de nodige afstand gegarandeerd wordt.

Kan ik plaatsen vrijhouden voor mensen in mijn bubbel die later komen?
Neen, we plaatsen personen en bubbels zoals ze de zaal binnen komen. Plaatsen bijhouden voor laatkomers kan dus niet.

Kan ik assistentie krijgen bij het binnenkomen van de zaal? 
Zeker. Neem bij het bestellen van je tickets contact op met onze ticketbalie zodat we je bezoek samen kunnen voorbereiden.

Kan ik gebruik maken van een vestiaire?
Neen, we bieden geen vestiaire aan. Houd er dus rekening mee dat je eventuele jassen en tassen bij je houdt in de zaal.

Wordt de zaal ontsmet na elke voorstelling?
Na elke voorstelling wordt de zaal grondig gepoetst. Oppervlakken zoals klinken en leuningen worden extra ontsmet.

Kan ik gebruik maken van de toiletten?
Dat kan voordat je de zaal bent binnengegaan of na de voorstelling. Denk eraan zeker je handen grondig te wassen na gebruik.

Mag ik komen indien ik verkouden ben of andere covid-symptomen heb?
Indien je de afgelopen 7 dagen symptomen vertoonde, vragen we je niet naar de voorstelling te komen.

Kan ik iets drinken voor of na de voorstelling? Helaas, door verstrenging van de maatregelen vanaf 19 oktober '20 zijn het NTGent Café en de Foyer voorlopig gesloten.

We doen er alles aan om je bezoek zo veilig en aangenaam mogelijk te laten verlopen. Heb je nog vragen? Dan kan je mailen naar tickets@ntgent.be of bellen naar 09 225 01 01. 

We kijken uit naar je bezoek!
NTGent