Corona

NTGent volgt de veiligheidsmaatregelen opgesteld door de overheid in de strijd tegen het coronavirus. Lees hier wat dat concreet betekent vanaf 18 februari 2022 (code oranje).

BELANGRIJKSTE INFO

COVID SAFE TICKET:

  • Een Covid Safe Ticket (CST) is bij code geel niet meer verplicht.

MONDMASKER:

  • Tijdens code geel hoeft u geen mondmasker meer te dragen.

CAPACITEIT EN PLAATSING:

  • In al onze zalen gaan we naar volledige capaciteit. Het is niet langer nodig om stoelen tussen te laten.
  • Tickets worden nog steeds ongenummerd verkocht.
  • We bieden geen vestiaire aan, in de Schouwburg. Er zijn wel lockers beschikbaar.

LUCHTKWALITEIT:

  • De luchtkwaliteit in onze zalen blijft voor ons van cruciaal belang en wordt gemeten tijdens elke voorstelling.

ONS CAFÉ:

  • Voor en na de voorstelling kan u in ons NTGent Café in de Schouwburg terecht voor een drankje of een hapje.
  • Mondmaskers zijn hier niet langer verplicht.

NOG VRAGEN?:

  • Een dag voor de voorstelling krijgt u van ons een mail met daarin alle informatie. Toch nog vragen? Aarzel dan niet om een mailtje te sturen naar tickets@ntgent.be of te bellen naar 09 225 01 01

FAQ

Hoe raak ik vlot tot aan de zaal?
We moedigen iedereen aan te voet, met het openbaar vervoer of met de fiets te komen. Bereken de snelste route met het openbaar vervoer. Kom je toch met de auto? Houd rekening met de drukbezette parkings en wegenwerken. Informatie over parkings, shuttlediensten en de lage emissie zone vind je op stad.gent/vlot-naar-gent. Je doet er goed aan alle info te checken voor je in de wagen stapt.

Is de ticketbalie open?
Ja, de ticketbalie is geopend van ma tot vr van 10.00 tot 18.00, op za van 14.00 tot 18.00, en 's avonds vanaf een uur voor de voorstelling. Online bestellen kan 24/7 en contactloos via onze online ticketshop.

Kan ik mijn tickets 's avonds afhalen aan de balie?
We vragen om zoveel mogelijk je tickets op voorhand te reserveren, en op te slaan op je smartphone, of de geprinte tickets mee te brengen zodat onze ticketcontrole contactloos kan verlopen.

Waar zijn mijn plaatsen?
Omwille van corona verkopen we al onze tickets op dit moment ongenummerd, ook in de Schouwburg, je weet dus niet op voorhand waar je zit. Ons onthaalpersoneel begeleidt je bij binnenkomst naar je plaats.

Kan ik gebruik maken van de toiletten?
Dat kan voordat je zaal bent binnengegaan, of na de voorstelling.

Wat als ik niet goed hoor, zie of te been ben?
Neem contact op met ons, we zorgen ervoor dat je aangepaste plaatsen krijgt.

Wat als een voorstelling wordt geannuleerd of wanneer de capaciteit opnieuw vermindert?
In geval van annulering contacteren we tickethouders persoonlijk. We garanderen in dat geval een snelle terugbetaling.

Hoe blijf ik op de hoogte van last minute wijzigingen?
We sturen voor je bezoek een servicemail met daarin alle actuele informatie.