13 Mar 24 — Kielipuolen päiväkirja (FI) - ""Antigone in de Amazone is een klassieke tragedie waarvan we de morele lessen niet willen zien of horen" (recensie Antigone in de Amazone)
13 Mar 24 — De Tijd (BE) - "Select: tips voor binnen en buiten" (The Interrogation getipt)
12 Mar 24 — BNN (AUS) - "Perth Festival 2024"
12 Mar 24 — De Zondag (BE) - 'Niet te missen vandaag' (Balletvoorstelling Don Quichot getipt)
12 Mar 24 — Gazet van Antwerpen (BE) - "Toneelgezelschap Ontroerend Goed bootst democratie na met interactieve voorstelling ‘Fight Night’"
12 Mar 24 — Kielipuolen Päiväkirja (FI) - "Van verrassing en verwarring tot een ontluikend begrip – NTGent Theatre's ONE SONG was een heftige trip en een ontroerende reis naar de wereld van verdriet"
12 Mar 24 — The Guardian (UK) - "Rising festival 2024: theatermaker wordt bewusteloos gedrogeerd in 'diep zenuwslopende' show over verkrachting" (One Song op het Rising festival 2024 in Melbourne)
11 Mar 24 — Krant van West-Vlaanderen (BE) - Ubermens - Theater over overleven in on-demand- economie (UBERmens getipt)
11 Mar 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Toneelgezelschap Ontroerend Goed bootst democratie na met interactieve voorstelling ‘Fight Night’"
11 Mar 24 — Knack Focus (BE) - " Arne De Tremerie is een innemende Édouard Louis in ‘The Interrogation’ (NTGent)" (recensie The Interrogation)
6 Mar 24 — VRT NWS (BE) - "Theaterfestival in Finland zet Gentse voorstellingen centraal"
6 Mar 24 — VRT NWS (BE) - "Charlotte De Bruyne speelt na "Het smelt" haar eerste hoofdrol in zondagavondfictie in politiereeks "Juliet" (vermelding Thanks For Being Here en Ontroerend Goed)
6 Mar 24 — De Standaard (BE) - "Spiderman: nu ook live in het theater. De voorstellingen van het moment" (Elektra Unbound getipt)
6 Mar 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "140 dansers, één bekende Gentenaar en ettelijke uren oefening: balletschool brengt Don Quichot in oorspronkelijke stijl naar NTGent"
6 Mar 24 — Knack (BE) - Theater - R.I.S.A. (volgend seizoen bij NTGent)
5 Mar 24 — Helsingin Sanomat (FI) - "Milo Rau, die de wereld heeft geschokt, schreef een werk over de massamoord op activisten: hij gelooft dat tragedie ons beeld van de mensheid kan veranderen" (interview Milo Rau))
5 Mar 24 — VRT NWS: "VRT NWS journaal laat" (reportage UBERmens)
4 Mar 24 — News 24/7 (GR) - "Likes en ontsnappingen van de week: Van Barka en Kaneou tot de "dure" Måneskin" (One Song getipt)
4 Mar 24 — Lifo (GR) - "One Song": Het theater dat we nodig hebben" (recensie One Song)
4 Mar 24 — De Standaard (BE) - "Van David Van Reybrouck tot Pussy Riot: Milo Rau wil in Wenen een “vrije republiek” voor kunst en politiek protest"
4 Mar 24 — HLN (BE) - Vrijwilligers maken mee radio in het NTGent: “Kom live langs of luister online via urgent.fm”
4 Mar 24 — Monopoli (GR) - "Een lied in de Onassis Stegi: Een obsessieve ode aan inspanning" (recensie One Song)
29 Feb 24 — De Tijd (BE) - Recensie | Theatervoorstelling 'UBERmens' springt achterop bij fietskoeriers
28 Feb 24 — Schamper (BE) - "Wunderbaum speelt live (online gaat het mis)" (recensie)
28 Feb 24 — Arts Hub (AU) - "Voorstellingrecensie: Are we not drawn onward to new erA, Staatstheater van WA, Perth Festival"
28 Feb 24 — E-tcetera (BE) - "Alleen kan ik niet denken" (een paar gedachten over René Pollesch)
28 Feb 24 — Knack Focus - "Je kunt ook rond je kijken en voor de ander zorgen" (vermelding Ontroerend Goed)
28 Feb 24 — Bruzz Select (BE) - "Tragisch toxisch theater" (Elektra Unbound eind maart in KVS)
28 Feb 24 — Knack Focus - "Met de veelkantige voorstelling Entre-côtes pakt Liesa Van der Aa het tweede deel van Court of Choice uit, haar drieluik over macht"
28 Feb 24 — Knack Focus (BE) - "Liesa Van der Aa maakt een charcuteriemusical over de absurde macht van de consument"
26 Feb 24 — De Zeewacht (BE) - “Hier nemen we de traagheid die de zee biedt" (vermelding "The Flemish Primitives" van Chokri Ben Chikha)
26 Feb 24 — Le Soir (BE) - Les Racines élémentaires van Bruno Coppens: "We waren met z'n achten thuis. Eén meisje, zeven jongens. Sneeuwwitje en de zeven dwergen". (vermelding Milo Rau)
21 Feb 24 — De Gentenaar (BE) - "Vier theatermakers worden maaltijdkoerier voor één dag" (interview Julie Mughunda - UBERmens)
21 Feb 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Wat als je baas een app is? Nieuwe voorstelling duikt in wereld van maaltijdkoeriers: “Dikke fooi geven lost het probleem niet op” (interview Julie Mughunda - UBERmens)
20 Feb 24 — Teatroecritica (IT) - "The Interrogation. Eindelijk het leven" (recensie The Interrogation)
20 Feb 24 — Trouw (NL) - "Mensen van kleur werden ook in Nederland als in een dierentuin getoond. Dit gezelschap maakte er een voorstelling over" (over De Waarheidscommissie van Action Zoo Humain)
20 Feb 24 — De Tijd (BE) - Select: tips voor binnen en buiten (Antigone in de Amazone getipt)
20 Feb 24 — RTL info (BE) - "Cillian Murphy, Belgische film, eerste zwarte vrouw die de jury voorzit...: de Berlinale ging donderdag van start"
20 Feb 24 — RTBF (BE) - "De Wiener Festwochen koos tussen Oksana Lyniv en Teodor Currentzis"
20 Feb 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Danser en acteur Oskar (28) is nieuwe laureaat van de Gentse cultuurprijs: “Ik was helemaal van mijn melk”
20 Feb 24 — De Tijd (BE) - Fledermaus Forever -
20 Feb 24 — De Morgen (BE) - ‘De kleine ruzies die we soms hebben, laten we thuis’ (interview An Miller en Filip Peeters)
19 Feb 24 — Radio 1 (BE) - "Touché met Miet Warlop" (radio-interview met Miet Warlop)
16 Feb 24 — De Groene Amsterdammer (NL) - "Omdat wij zijn" (recensie Great Apes of the West Coast)
16 Feb 24 — MMC (SI) - "Hoogtepunten van de lente van Cankarjev dom: een tentoonstelling van Maria Lassnig en balletavonden gemarkeerd door Nizhinski" (ONE SONG in Slovenië)
16 Feb 24 — De Morgen (BE) - "Zombies horen goedkoop te zijn, het is deel van hun charme" (vermelding "de 120 dagen van Sodom")
16 Feb 24 — De Standaard (BE) - "Waarom de theaterregisseur zichzelf te kijk zet" (recensie Elektra Unbound)
15 Feb 24 — Gazet van Antwerpen (BE) - “Als helden verslaan we die zombies” (vermelding "De 120 dagen van Sodom")
15 Feb 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Wees gerust, die zombies zijn niet echt, hé" (vermelding "De 120 dagen van Sodom")
15 Feb 24 — Het Laatste Nieuws (BE) - "Speakers corner buigt zich over het openbaar vervoer" (spekers corner bij NTGent)
What are you looking for?
Only humans can fantasise
Beyond madness, tenderness awaits
There's all that future, still
Until it holds from the inside
With closed eyes, you can see whomever you’d like