24 Jan 24 — E-tcetera (BE) - "Elektra Unbound - Luanda Casella & NTGent: Een (zelf)portret van een kunstenaar" (recensie Elektra Unbound)
24 Jan 24 — De Morgen (BE) - 'Hier sta ik. Ik deed het’: Luanda Casella verweeft slim oude tragedie en actuele maatschappijkritiek in ‘Elektra Unbound’ (recensie Elektra Unbound)
23 Jan 24 — Play RTS (ZWI) "Het Grand Théâtre de Genève presenteert "Justice", een opera bedacht en geregisseerd door de Bernse toneelschrijver Milo Rau". (Première opera ‘Justice’ van Milo Rau in Genève)
23 Jan 24 — RTS (ZWI) "Milo Rau roept in het Grand Théâtre van Genève op tot "gerechtigheid" voor Congo" (Première opera ‘Justice’ van Milo Rau in Genève)
23 Jan 24 — De Tijd (BE) - "Milo Rau maakt opera over Congolese mijnindustrie" (Première opera ‘Justice’ van Milo Rau in Genève)
23 Jan 24 — The Guardian (UK) - "Are we not drawn onward to new erA recensie - palindroomspel levert magie op in de uitbetaling"
23 Jan 24 — Visaõ (PT) - "De 92e verjaardag van Rivoli: van virtual reality tot podiumplanken" (aankondiging ONE SONG in Porto)
23 Jan 24 — TSF (PT) - "Rivoli viert 92 jaar met een feest voor de stad" (aankondiging ONE SONG in Porto)
23 Jan 24 — Jornal de Notícias (PT) - Hoeveel bpm is je emotie? (aankondiging ONE SONG van Miet Warlop in Porto)
23 Jan 24 — Hamburger Abendblatt (DE) - Milo Rau: "Onze theaters zijn zo warm ten koste van anderen" (Aankondiging Antigone in de Amazone in Hamburg)
23 Jan 24 — HLN (BE) - "Ghent International Festival krijgt tweede editie" (aankondiging GIF-festival)
23 Jan 24 — Het Nieuwsblad (BE) - “Een staalkaart van wat cultuurstad Gent te bieden heeft: dit kunstenfestival wil jongeren samenbrengen" (aankondiging GIF-festival)
23 Jan 24 — Le Vif (BE) - "Podiumkunsten: wanneer beeldende kunstenaars het podium betreden"
23 Jan 24 — Knack: Het jonge collectief Klub Kilim stript rouwen van meligheid in ‘De abrikozenboom’ (Over De Abrikozenboom van Klub Kilim, NTGent en Eigen Kweek, reist nog tot 25 mei door het land)
18 Jan 24 — Focus Knack (BE) - 'Elektra Unbound' getipt
18 Jan 24 — The Stage (UK) - 'Shows wereldwijd om naar uit te kijken in 2024' - (ALL GREEKS en Medea getipt)
18 Jan 24 — Het Nieuwsblad (BE) - 'Het begon bij beiden met oogklachten, pas later kregen ze diagnose: Daan en Liese getuigen over MS' - (getuigenis Daan Vander Steene)
18 Jan 24 — Klara (BE) - Reportage over 'De Abrikozeboom'
18 Jan 24 — Klara (BE) - Luanda Casella over 'Elektra Unbound'
18 Jan 24 — RTS (ZWI) - 'Zeven artiesten om niet te missen in 2024' - (vermelding ONE SONG)
18 Jan 24 — De Morgen (BE) - "Op de planken is de oudheid actuelere dan ooit" - (over Elektra, Medea, Perzen én ALL GREEKS)
18 Jan 24 — De Standaard (BE) - 'De beste voorstellingen van het voorjaar' - (ALL GREEKS getipt)
18 Jan 24 — 24 heures (ZWI) - 'Milo Rau, de avonturier van het verloren Amazonewoud' - (aankondiging Antigone in Vidy)
18 Jan 24 — Neue Zurcher Zeiting (ZWI) - 'Milo Rau begeleidt een familie naar zelfmoord" - (reecensie Familie)
18 Jan 24 — BAZ Online (ZWI) - "We hebben het verpest, sorry" - (recensie 'Familie')
18 Jan 24 — Scèneweb (FR)_Aankondiging Great Apes of the West Coast in Straatsburg
18 Jan 24 — Deutschlandfunck (DUI) - 'Veranderingen beginnen klein' - (interview met Milo Rau)
18 Jan 24 — Apache (BE) - 'Milo Rau maakt mensen met een handicap pijnlijk zichtbaar' - (review Sodom)
18 Jan 24 — De Tijd (BE) - "De podiumtips voor 2024" - (PERZEN getipt)
18 Jan 24 — Médiapart (FR) - 'Tien voorstellingen die 2023 hebben gemaakt' - (Antigone in de Amazone)
18 Jan 24 — vrt.nws (BE) - 'Vijf voorstellingen om naar uit te kijken in 2024' - (UBERMENS getipt)
18 Jan 24 — De Morgen (BE) - 'Griekse tragedies en Leopold III: dit theater mag u komend jaar niet missen' - (Elektra en Medea getipt)
20 Dec 23 — VRT (BE) - "Mo vint toh, Chantal is weere!" (Aankondiging 'Chantal' met o.a. Yves Degryse)
20 Dec 23 — Théâtre National (BE) - "Het podium moet de realiteit onder ogen zien" (interview Milo Rau n.a.v. 'The Last Generation, or the 120 Days of Sodom')
20 Dec 23 — De Standaard (BE) - "Kerstige kinderpret. De voorstellingen van het moment" ('The Last Generation, or the 120 Days of Sodom' getipt)
20 Dec 23 — Het Nieuwsblad (BE) - "Van spotgoedkoop tot peperduur: 10 originele Gentse cadeaus voor onder de kerstboom" (vermelding NTGent)
19 Dec 23 — VRT MAX (BE) - Chokri Ben Chikha in 'Sarah in Wokeland' (afl. 3)
19 Dec 23 — Het Nieuwsblad (BE) - "VRT-reeks wakkert discussie over KAA Gent-logo opnieuw aan: 'De mascotte vond ik het meest aanstootgevend'" (Reportage over debat dat Chokri Ben Chikha voert over Buffalo logo)
19 Dec 23 — Pzazz.theater (NL) - "Obscene offerande van de Ander" (recensie 'The Last Generation, or the 120 Days of Sodom')
19 Dec 23 — NRC (NL) - "De beste 10 concerten klassieke muziek van 2023 volgens NRC" ('La Clemenza Di Tito' van Milo Rau op 7)
19 Dec 23 — Huffpost (IT) - "Studenten en losers. Het oratorium van zelfmoorden in het theater" (vermelding Milo Rau)
18 Dec 23 — HLN (BE) - "Benefiet voor Gaza in NTGent brengt 25.500 euro op"
18 Dec 23 — Krant van West-Vlaanderen (BE) - Aankondiging 'De Hoe Onderbreekt' (Vermelding Lara Staal)
18 Dec 23 — De Tijd (BE) - 'A Pair of Socks' getipt
18 Dec 23 — Libertà (IT) - "De programmering van het Massimo Theater boekt zoveel uitverkochte voorstellingen, waarom?" (vermelding 'Why Theatre?' van Milo Rau)
18 Dec 23 — L'Echo (BE) - "Ik heb altijd geloofd in de intelligentie van de dagelijkse ervaring" (Interview met Milo Rau n.a.v. 'The Last Generation, or the 120 Days of Sodom')
18 Dec 23 — VRT NWS (BE) - "Hedendaagse kunst ontroert in vernieuwd Museum Sint-Janshospitaal Brugge" (Vermelding Barbara Raes)
18 Dec 23 — Artezblai (ES) - "Temporada Alta sluit de 32e editie af met het beste aantal toeschouwers van de afgelopen jaren" (Vermelding Milo Rau)
18 Dec 23 — Les Inrockuptibles (FR) - "De top 10 scènes 2023" ('Antigone in de Amazone' en 'ONE SONG')
15 Dec 23 — De Morgen (BE) - "Open brief vanuit de culturele sector aan minister Lahbib en de Belgische regering." (ondertekend door Barbara Raes, Melih Genzboyaci en Yves Degryse, Daan Vander Steene en Carl Gydé van NTGent)
What are you looking for?
There's all that future, still
Beyond madness, tenderness awaits
Until it holds from the inside
Only humans can fantasise
With closed eyes, you can see whomever you’d like