24 jan. 24 — E-tcetera (BE) - "Een (zelf)portret van een kunstenaar" - (recensie Elektra Unbound)
24 jan. 24 — De Morgen (BE) **** - "Luanda Casella verweeft slim oude tragedie en actuele maatschappijkritiek" - (recensie Elektra Unbound)
23 jan. 24 — Play RTS (ZWI) "Het Grand Théâtre de Genève presenteert "Justice", een opera bedacht en geregisseerd door de Bernse toneelschrijver Milo Rau". (Première opera ‘Justice’ van Milo Rau in Genève)
23 jan. 24 — RTS (ZWI) "Milo Rau roept in het Grand Théâtre van Genève op tot "gerechtigheid" voor Congo" (Première opera ‘Justice’ van Milo Rau in Genève)
23 jan. 24 — De Tijd (BE) - "Milo Rau maakt opera over Congolese mijnindustrie" (Première opera ‘Justice’ van Milo Rau in Genève)
23 jan. 24 — The Guardian (UK) - "Are we not drawn onward to new erA recensie - palindroomspel levert magie op in de uitbetaling"
23 jan. 24 — Visaõ (PT) - "De 92e verjaardag van Rivoli: van virtual reality tot podiumplanken" (aankondiging ONE SONG in Porto)
23 jan. 24 — TSF (PT) - "Rivoli viert 92 jaar met een feest voor de stad" (aankondiging ONE SONG in Porto)
23 jan. 24 — Jornal de Notícias (PT) - "Hoeveel bpm is je emotie?" (aankondiging ONE SONG van Miet Warlop in Porto)
23 jan. 24 — Hamburger Abendblatt (DE) - Milo Rau: "Onze theaters zijn zo warm ten koste van anderen" (Aankondiging Antigone in de Amazone in Hamburg)
23 jan. 24 — HLN (BE) - "Ghent International Festival krijgt tweede editie" (vermelding Milo Rau en Frederico Araujo)
23 jan. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - “Een staalkaart van wat cultuurstad Gent te bieden heeft: dit kunstenfestival wil jongeren samenbrengen" (vermelding Milo Rau)
23 jan. 24 — Le Vif (BE) - "Podiumkunsten: wanneer beeldende kunstenaars het podium betreden" (vermelding ONE SONG)
23 jan. 24 — Focus Knack (BE) - "Het jonge collectief Klub Kilim stript rouwen van meligheid in ‘De abrikozenboom’ "(Over De Abrikozenboom van Klub Kilim, NTGent en Eigen Kweek)
18 jan. 24 — Focus Knack (BE) - 'Elektra Unbound' getipt
18 jan. 24 — The Stage (UK) - 'Shows wereldwijd om naar uit te kijken in 2024' - (ALL GREEKS en Medea getipt)
18 jan. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - 'Het begon bij beiden met oogklachten, pas later kregen ze diagnose: Daan en Liese getuigen over MS' - (getuigenis Daan Vander Steene)
18 jan. 24 — Klara (BE) - Reportage over 'De Abrikozeboom'
18 jan. 24 — Klara (BE) - Luanda Casella over 'Elektra Unbound'
18 jan. 24 — RTS (ZWI) - 'Zeven artiesten om niet te missen in 2024' - (vermelding ONE SONG)
18 jan. 24 — De Morgen (BE) - "Op de planken is de oudheid actueler dan ooit" - (over Elektra, Medea, Perzen én ALL GREEKS)
18 jan. 24 — De Standaard (BE) - 'De beste voorstellingen van het voorjaar' - (ALL GREEKS getipt)
18 jan. 24 — 24 heures (ZWI) - 'Milo Rau, de avonturier van het verloren Amazonewoud' - (aankondiging Antigone in Vidy)
18 jan. 24 — Neue Zurcher Zeiting (ZWI) - 'Milo Rau begeleidt een familie naar zelfmoord" - (reecensie Familie)
18 jan. 24 — BAZ Online (ZWI) - "We hebben het verpest, sorry" - (recensie 'Familie')
18 jan. 24 — Scèneweb (FR)_Aankondiging Great Apes of the West Coast in Straatsburg
18 jan. 24 — Deutschlandfunck (DUI) - 'Veranderingen beginnen klein' - (interview met Milo Rau)
18 jan. 24 — Apache (BE) - 'Milo Rau maakt mensen met een handicap pijnlijk zichtbaar' - (review Sodom)
18 jan. 24 — De Tijd (BE) - "De podiumtips voor 2024" - (PERZEN getipt)
18 jan. 24 — Médiapart (FR) - 'Tien voorstellingen die 2023 hebben gemaakt' - (Antigone in de Amazone)
18 jan. 24 — vrt.nws (BE) - 'Vijf voorstellingen om naar uit te kijken in 2024' - (UBERMENS getipt)
18 jan. 24 — De Morgen (BE) - 'Griekse tragedies en Leopold III: dit theater mag u komend jaar niet missen' - (Elektra en Medea getipt)
20 dec. 23 — VRT (BE) - "Mo vint toh, Chantal is weere!" (Aankondiging 'Chantal' met o.a. Yves Degryse)
20 dec. 23 — Théâtre National (BE) - "Het podium moet de realiteit onder ogen zien" (interview Milo Rau n.a.v. 'The Last Generation, or the 120 Days of Sodom')
20 dec. 23 — De Standaard (BE) - "Kerstige kinderpret. De voorstellingen van het moment" ('The Last Generation, or the 120 Days of Sodom' getipt)
20 dec. 23 — Het Nieuwsblad (BE) - "Van spotgoedkoop tot peperduur: 10 originele Gentse cadeaus voor onder de kerstboom" (vermelding NTGent)
19 dec. 23 — VRT MAX (BE) - Chokri Ben Chikha in 'Sarah in Wokeland' (afl. 3)
19 dec. 23 — Het Nieuwsblad (BE) - "VRT-reeks wakkert discussie over KAA Gent-logo opnieuw aan: 'De mascotte vond ik het meest aanstootgevend'" (Reportage over debat dat Chokri Ben Chikha voert over Buffalo logo)
19 dec. 23 — Pzazz.theater (NL) - "Obscene offerande van de Ander" (recensie 'The Last Generation, or the 120 Days of Sodom')
19 dec. 23 — NRC (NL) - "De beste 10 concerten klassieke muziek van 2023 volgens NRC" ('La Clemenza Di Tito' van Milo Rau op 7)
19 dec. 23 — Huffpost (IT) - "Studenten en losers. Het oratorium van zelfmoorden in het theater" (vermelding Milo Rau)
18 dec. 23 — HLN (BE) - "Benefiet voor Gaza in NTGent brengt 25.500 euro op"
18 dec. 23 — Krant van West-Vlaanderen (BE) - Aankondiging 'De Hoe Onderbreekt' (Vermelding Lara Staal)
18 dec. 23 — De Tijd (BE) - 'A Pair of Socks' getipt
18 dec. 23 — Libertà (IT) - "De programmering van het Massimo Theater boekt zoveel uitverkochte voorstellingen, waarom?" (vermelding 'Why Theatre?' van Milo Rau)
18 dec. 23 — L'Echo (BE) - "Ik heb altijd geloofd in de intelligentie van de dagelijkse ervaring" (Interview met Milo Rau n.a.v. 'The Last Generation, or the 120 Days of Sodom')
18 dec. 23 — VRT NWS (BE) - "Hedendaagse kunst ontroert in vernieuwd Museum Sint-Janshospitaal Brugge" (Vermelding Barbara Raes)
18 dec. 23 — Artezblai (ES) - "Temporada Alta sluit de 32e editie af met het beste aantal toeschouwers van de afgelopen jaren" (Vermelding Milo Rau)
18 dec. 23 — Les Inrockuptibles (FR) - "De top 10 scènes 2023" ('Antigone in de Amazone' en 'ONE SONG')
15 dec. 23 — De Morgen (BE) - "Open brief vanuit de culturele sector aan minister Lahbib en de Belgische regering." (ondertekend door Barbara Raes, Melih Genzboyaci en Yves Degryse, Daan Vander Steene en Carl Gydé van NTGent)
Waar ben je naar op zoek?
Voorbij de waanzin wacht de zachtheid
Tot het aan de binnenkant blijft plakken
Met gesloten ogen kan je zien wie je wil
Alles zit nog vol met toekomst
Alleen de mens kan fantaseren