-
13 mrt. 24 — Kielipuolen päiväkirja (FI) - "Antigone in de Amazone is een klassieke tragedie waarvan we de morele lessen niet willen zien of horen" (recensie Antigone in de Amazone)
-
13 mrt. 24 — De Tijd (BE) - "Select: tips voor binnen en buiten" (The Interrogation getipt)
-
12 mrt. 24 — BNN (AUS) - "Perth Festival 2024" (aankondiging Are we not drawn onward to new erA)
-
12 mrt. 24 — De Zondag (BE) - 'Niet te missen vandaag' (Balletvoorstelling Don Quichot getipt)
-
12 mrt. 24 — Gazet van Antwerpen (BE) - "Toneelgezelschap Ontroerend Goed bootst democratie na met interactieve voorstelling ‘Fight Night’"
-
12 mrt. 24 — Kielipuolen Päiväkirja (FI) - "Van verrassing en verwarring tot een ontluikend begrip" (recensie One Song)
-
12 mrt. 24 — The Guardian (UK) - "Rising festival 2024" (One Song op het Rising festival 2024 in Melbourne)
-
11 mrt. 24 — Krant van West-Vlaanderen (BE) - Ubermens - Theater over overleven in on-demand- economie (UBERmens getipt)
-
11 mrt. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Toneelgezelschap Ontroerend Goed bootst democratie na met interactieve voorstelling ‘Fight Night’"
-
11 mrt. 24 — Knack Focus (BE) - " Arne De Tremerie is een innemende Édouard Louis in ‘The Interrogation’ (NTGent)" (recensie The Interrogation****)
-
6 mrt. 24 — VRT NWS (BE) - "Theaterfestival in Finland zet Gentse voorstellingen centraal"
-
6 mrt. 24 — VRT NWS (BE) - "Charlotte De Bruyne speelt na "Het smelt" haar eerste hoofdrol in zondagavondfictie in politiereeks "Juliet" (Thanks for Being Here getipt)
-
6 mrt. 24 — De Standaard (BE) - "Spiderman: nu ook live in het theater. De voorstellingen van het moment" (Elektra Unbound getipt)
-
6 mrt. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "140 dansers, één bekende Gentenaar en ettelijke uren oefening: balletschool brengt Don Quichot in oorspronkelijke stijl naar NTGent"
-
6 mrt. 24 — Knack (BE) - "Theater - R.I.S.A." (volgend seizoen bij NTGent)
-
5 mrt. 24 — Helsingin Sanomat (FI) - "Milo Rau, die de wereld heeft geschokt, schreef een werk over de massamoord op activisten: hij gelooft dat tragedie ons beeld van de mensheid kan veranderen" (interview Milo Rau)
-
5 mrt. 24 — VRT NWS: "VRT NWS journaal laat" (reportage UBERmens)
-
4 mrt. 24 — News 24/7 (GR) - "Likes en ontsnappingen van de week: Van Barka en Kaneou tot de "dure" Måneskin" (One Song getipt)
-
4 mrt. 24 — Lifo (GR) - "One Song": Het theater dat we nodig hebben" (recensie One Song)
-
4 mrt. 24 — De Standaard (BE) - "Van David Van Reybrouck tot Pussy Riot: Milo Rau wil in Wenen een “vrije republiek” voor kunst en politiek protest"
-
4 mrt. 24 — HLN (BE) - "Vrijwilligers maken mee radio in het NTGent: “Kom live langs of luister online via urgent.fm”
-
4 mrt. 24 — Monopoli (GR) - "Een lied in de Onassis Stegi: Een obsessieve ode aan inspanning" (recensie One Song)
-
29 feb. 24 — De Tijd (BE) - "Theatervoorstelling 'UBERmens' springt achterop bij fietskoeriers" (interview Yuni Mahieu en Julie Mughunda)
-
28 feb. 24 — Schamper (BE) - "Wunderbaum speelt live (online gaat het mis)" (recensie)
-
28 feb. 24 — Arts Hub (AU) - "Voorstellingrecensie: Are we not drawn onward to new erA, Staatstheater van WA, Perth Festival"
-
28 feb. 24 — E-tcetera (BE) - "Alleen kan ik niet denken" (een paar gedachten over René Pollesch)
-
28 feb. 24 — Knack Focus (BE) - "Je kunt ook rond je kijken en voor de ander zorgen" (vermelding Ontroerend Goed)
-
28 feb. 24 — Bruzz Select (BE) - "Tragisch toxisch theater" (Elektra Unbound eind maart in KVS)
-
28 feb. 24 — Knack Focus - "Met de veelkantige voorstelling Entre-côtes pakt Liesa Van der Aa het tweede deel van Court of Choice uit, haar drieluik over macht"
-
28 feb. 24 — Knack Focus (BE) - "Liesa Van der Aa maakt een charcuteriemusical over de absurde macht van de consument"
-
26 feb. 24 — De Zeewacht (BE) - “Francesca Vanthielen voelt zich al jaren thuis aan zee" (vermelding "The Flemish Primitives" van Chokri Ben Chikha)
-
26 feb. 24 — Le Soir (BE) - Les Racines élémentaires van Bruno Coppens: "We waren met z'n achten thuis. Eén meisje, zeven jongens. Sneeuwwitje en de zeven dwergen". (vermelding Milo Rau)
-
21 feb. 24 — De Gentenaar (BE) - "Vier theatermakers worden maaltijdkoerier voor één dag" (interview Julie Mughunda - UBERmens)
-
21 feb. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Wat als je baas een app is? Nieuwe voorstelling duikt in wereld van maaltijdkoeriers: “Dikke fooi geven lost het probleem niet op” (interview Julie Mughunda - UBERmens)
-
20 feb. 24 — Teatroecritica (IT) - "The Interrogation. Eindelijk het leven" (recensie The Interrogation)
-
20 feb. 24 — Trouw (NL) - "Mensen van kleur werden ook in Nederland als in een dierentuin getoond. Dit gezelschap maakte er een voorstelling over" (over De Waarheidscommissie van Action Zoo Humain)
-
20 feb. 24 — De Tijd (BE) - "Select: tips voor binnen en buiten" (Antigone in de Amazone getipt)
-
20 feb. 24 — RTL info (BE) - "Cillian Murphy, Belgische film, eerste zwarte vrouw die de jury voorzit...: de Berlinale ging donderdag van start"
-
20 feb. 24 — RTBF (BE) - "De Wiener Festwochen koos tussen Oksana Lyniv en Teodor Currentzis"
-
20 feb. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Danser en acteur Oskar (28) is nieuwe laureaat van de Gentse cultuurprijs: “Ik was helemaal van mijn melk”
-
20 feb. 24 — De Tijd (BE) - "Fledermaus Forever" (korte recensie)
-
20 feb. 24 — De Morgen (BE) - ‘De kleine ruzies die we soms hebben, laten we thuis’ (interview An Miller en Filip Peeters)
-
19 feb. 24 — Radio 1 (BE) - "Touché met Miet Warlop" (radio-interview met Miet Warlop)
-
16 feb. 24 — De Groene Amsterdammer (NL) - "Omdat wij zijn" (recensie Great Apes of the West Coast)
-
16 feb. 24 — MMC (SI) - "Hoogtepunten van de lente van Cankarjev dom: een tentoonstelling van Maria Lassnig en balletavonden gemarkeerd door Nizhinski" (ONE SONG in Slovenië)
-
16 feb. 24 — De Morgen (BE) - "Zombies horen goedkoop te zijn, het is deel van hun charme" (vermelding "De 120 dagen van Sodom")
-
16 feb. 24 — De Standaard (BE) - "Waarom de theaterregisseur zichzelf te kijk zet" (recensie Elektra Unbound)
-
15 feb. 24 — Gazet van Antwerpen (BE) - “Als helden verslaan we die zombies” (vermelding "De 120 dagen van Sodom")
-
15 feb. 24 — Het Nieuwsblad (BE) - "Wees gerust, die zombies zijn niet echt, hé" (vermelding "De 120 dagen van Sodom")
-
15 feb. 24 — Het Laatste Nieuws (BE) - "Speakers corner buigt zich over het openbaar vervoer" (speakers corner bij NTGent)
Waar ben je naar op zoek?