-
6 apr. 22 — The Theatre Times (UK) - "Theater als een schuilplaats: over de antwoorden van (Oekraïnse) artiesten op de Russische invasie" - (vermelding '3strs' van Luk Perceval)
-
31 mrt. 22 — Cineuropa - 'De Duits-Franse commissie voor filmfinanciering kent 1,1 miljoen euro toe aan zes Duits-Franse coproducties' (vermelding Das Massaker van Milo Rau)
-
29 mrt. 22 — Bruzz - 'Chokri Ben Chikha: 'Vlaamse cultuuruitgaven zouden niet alleen een artistieke elite ten goede komen'' (Interview met Chokri Ben Chikha)
-
8 mrt. 22 — Global Happenings (VS) - '"Rusland is geen Putin-land"' (Compassion van Milo Rau)
-
4 mrt. 22 — The New York Times (US) - 'Dit toneelstuk toert door Europa. Maar niemand gaat ergens heen.' (A Play for the Living in a Time of Extinction)
-
28 feb. 22 — The Segal Center (VS) - 'Het Segal Center Filmfestival over Theater en Performance 2022' (Selectie films NTGent)
-
18 feb. 22 — Howlround (VS) - 'Loop met Amal: De vijfduizend mijl lange theatrale provocatie' (Vermelding Milo Rau)
-
18 feb. 22 — Broadwayworld (VS) - 'Het Segal Center eert de ontvangers van de Civic Engagement in the Arts Award' (The school of resistance)
-
18 jan. 22 — France24 (ENG) - 'Jonge Iraakse filmstudenten vertellen hun eigen verhalen uit Mosul'
-
18 jan. 22 — Phnompenhpost (ENG) - 'Filmstudenten mogen hun eigen verhaal vertellen uit het door oorlog verscheurde Mosul'
-
18 jan. 22 — Euronews (ENG) - 'Belgian theatre group joins forces with UNESCO to help Iraqi youngsters make a movie in Mosul'
-
18 jan. 22 — Breitbart (ENG) - 'Jonge Iraakse filmstudenten vertellen hun eigen verhalen uit Mosul'
-
6 dec. 21 — Divamag: "'Ageing' and 'queer' rarely appear in the same sentence without pejorative overtones" (GARDENIA – 10 YEARS LATER: REVIEW)
-
18 nov. 21 — The Reviews Hub (ENG) - "Gardenia, 10 years later in Sadler's Wells, London" - (review)
-
17 nov. 21 — The Guardian - "A thrilling hommage to the flawed mother of South Africa" - (over 'Dear Winnie')
-
12 nov. 21 — Filmmaker (USA) - "Negen films om zeker te zien op DOC NYC" - (aankondiging 'The New Gospel' in New York)
-
8 nov. 21 — Subbacultcha - 'We thematiseren de macht van het systeem, we gebruiken zijn strategieën' (int Eliaz en Isaac, Dissident)
-
25 okt. 21 — The New York Times - 'The Moment of Death, Live Onstage' (bespreking Grief & Beauty)
-
21 okt. 21 — The New York Times - "The moment of death, live onstage" - (bespreking 'Grief & Beauty')
-
8 okt. 21 — Exberliner (DE) - 'Schurend theater in het vooruitzicht: Angélica Liddell is terug!' (interview)
-
8 okt. 21 — New York Times (US) - 'Van een hedendaags dramafestival, verhalen over kunst en overleven' (Liebestod in Berlijn)
-
6 okt. 21 — HSOZKULT (DE) - 'De politieke esthetiek van het landbouwprotest in de 21e eeuw (ICLA, Tbilisi)' (vermelding van The New Gospel van Milo Rau)
-
29 sep. 21 — Exberliner (DE) - 'FIND 2021: Internationaal theater komt naar Berlijn' (Angélica Liddell staat centraal op FIND)
-
28 sep. 21 — Lost Dramaturgin International (EN) - '“Het is enkel met het hart dat men juist kan zien” – Milo Rau’s “Grief and Beauty” (September 22, 2021)'
-
17 sep. 21 — Subbacultcha - 'Veel van mijn werk vertrekt vanuit een zekere duisternis'
-
14 sep. 21 — Subbacultcha.be - "I laugh because we’re growing" - (itv Luanda over Killjoy Quiz)
-
14 sep. 21 — Cineuropa - 'Review: Family'
-
27 aug. 21 — Cineurope (ENG) - "The Brussels International Film Festival boasts a jam-packed programme for its 4th edition"
-
8 jul. 21 — Theater (USA) - Universiteit Yale publiceert boek rond Milo Rau
-
8 jul. 21 — The New York Times (US) - "Theater to Stream: Revivals, One-Man Shows and Docu-Theater" - (aankondiging 'The New Gospel' in NY)
-
6 jul. 21 — The New York Times (ENG) - "For This Spanish Provocateur, Each Performance Is About Survival" - (portret Angélica Lidell)
-
18 jul. 181 — Etcetera - "Artist Entrance: Luk Perceval" - (interview)
-
10 jun. 21 — TrWarszawa (PL) - "Time to make mind shift: Interview with director Luk Perceval" - (over 3STRS)
-
18 mei 21 — Béton Blue - "The revolution begins when you link the economic system with the cultural one" - (itv Milo Rau)
-
17 mei 21 — The Guardian - "Édouard Louis: ‘Truth is a revenge because we live in a world of lies’" - (voorbeschouwing The Interrogation)
-
18 mei 21 — Financial Times (ENG) - Tragedy heralds a bright future for drama - (over online theater van Schauspiel Köln)
-
30 mrt. 21 — The Guardian (UK): The New Gospel review - een spannend en verontrustend paasverhaal (4 sterren)
-
30 mrt. 21 — YouTube: Swiss Film Prize 2021: Hoogtepunten van de avond.
-
30 mrt. 21 — Cineuropa: My Little Sister en The New Gospel beklimmen het podium bij de Zwitserse filmprijs
-
24 mrt. 21 — Black Box Teater: Publication no. 6 (over "Why Theatre")
-
18 mrt. 21 — The New York Times - 'Yellow’ Is a Play That Looks Great on Film. What Will It Be Like Onstage? - (review)
-
18 mrt. 21 — The Stage (ENG) - Yellow: The Sorrows of Belgium II: Rex - (review 4 sterren)
-
17 mrt. 21 — Klara - Milo Rau over 'The New Gospel', de impact van corona en eredoctoraat van UGent (interview in English with Nicky Aerts from Pompidou)
-
18 mrt. 21 — The Guardian (UK): Een aangrijpend verhaal over het fascisme in België (review "Yellow" - 4 sterren)
-
18 mrt. 21 — archyde.com: Luk Perceval werkt aan de nazi-periode in België met "Yellow" (review)
-
18 mrt. 21 — Modern times review: De "Opstand van Waardigheid" (review van "The New Gospel")
-
18 mrt. 21 — Howlround.com: De voortdurende crises die het Britse theater overspoelen (itw met theaterdirecteur Alex Istudor over theater in GB)
-
18 mrt. 21 — idfa.nl: Nieuwe samenwerking tussen ITA en IDFA verkent cross-over van theater en documentaire film (over "La Reprise" (7/3))
-
18 mrt. 181 — Extended Play: Introductie van de nieuwe adviesraad van Extended Play
-
26 feb. 21 — bozar.be: Première: New Gospel - Milo Rau